суббота, 11 февраля 2017 г.

Урок в 1 класі. "Дитина вдома. Правила безпеки в побуті".



Тема: Дитина вдома. Правила безпеки в побуті
Мета:
Формувати ключові компетентності: вміння вчитися (організовувати своє робоче місце, орієнтуватися у часі та берегти його, планувати свої дії, доводити роботу до кінця); здоров’язбережувальну компетентність (виховувати бажання у дітей вести здоровий спосіб життя; розвивати вміння відстоювати власні переконання, оцінювати свої вчинки і приймати рішення відносно ситуації, виховувати в учнів здатність протидіяти небезпечним ситуаціям); соціальну компетентність (вчити дітей продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі, виявляти ініціативу, пізнавальну активність). ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків;
Формувати предметні компетентності: поглиблювати знання учнів про небезпечні ситуації для людини; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати в дітей обережність. Уміння діяти розсудливо в різних життєвих ситуаціях
Тип уроку: засвоєння нових знань
    Обладнання. Мультимедійна презентація, записи музики для 
    фізкультхвилинок, робочий зошит, прислів’я. ілюстрації до теми уроку, малюнки учнів, ілюстрації до казок « Вовк та семеро козенят», «Котик і півник», таблиця « Правила безпеки у побуті», пам’ятки з правилами безпечної поведінки вдома.


Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання.  (Слайд №1)
Учитель.
Добрий день, малята,
Хлопчики й дівчата.

З давніх пір і понині
Кажуть у нас в Україні:
«Здоровенькі були!»
2. Аутотренінг (Слайд №2)
- Сядьте рівненько, заплющте оченята. Повторюйте за мною:
Я прийшов до школи вчитися…У мене все вийде… Треба бути уважним… Треба бути спокійним… 
Люблю я свій розум,
Увагу та пам'ять.
Працює мій мозок.
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове
І мислю логічно.
Учителя слово
Здійсню практично.
2. "Девіз творчих та винахідливих" (Слайд №3)
- Давайте разом повторимо девіз над яким ми працюємо на уроках:
Видумуй, пробуй, твори!
Розум, фантазію прояви!
Активним і уважним будь
І про кмітливість не забудь!
3. Створення емоційного фону уроку
- Діти. Я сьогодні хочу подарувати вам цікавий урок, але цікавим і продуктивним він буде лише за вашої допомоги мені, активної участі кожного із вас. Чи згодні ви на спільну працю? (Так)
- Отож розпочнемо наш незвичайний урок.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності (Слайд №4)
-         Послухайте уважно вірш і скажіть, про що сьогодні ми будемо говорити на уроці.
                                        Один вдома
                 Сьогодні мама зранку
                 Пішла у магазин,
                 А синові сказала:
                 - Побудеш сам – один.
                 А ще тебе прошу:
                 Помий, будь ласка, посуд,
                 І яблука в корзинку
                 Склади й постав під стінку.
                 Закрий у ванній кішку,
                 Щоб не було біди,
                 І по обіді в ліжко
                 Сестричку поклади.
                 Отак сказала мама
                 І десь пішла собі,
                 А в сина переплуталось
                Усе у голові
                Він посуд склав під стінкою,
                Накрив його корзинкою
                Гарячою водою всі яблука помив,
                Сестричку, бідолашку, у ванній зачинив,
                І вкрай намучив кішку, заштовхуючи в ліжко.
                Так, справді дуже важко, коли ти – сам - один,
                Коли надовго мама іде у магазин
-         Про що сьогодні ми будемо говорити на уроці?
 - Діти, хто з вас залишається вдома сам?
- Отже, я бачу, що багато хто з вас буває вдома сам.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку. (Слайд №5)
Сьогодні ми поговоримо про  будинок, де живе кожен з нас, і про звичайні речі в нашій оселі. А також зустрінемося з героями казок, простежимо за їхніми діями і вчинками, навчимося приймати правильне рішення, коли немає вдома дорослих. і всі разом складемо правила безпечної поведінки вдома.
Наша зустріч з казкою  відбудеться у чарівній країні Здоров’я, жителі якої вже чекають на нас. Вони веселі й життєрадісні, дотримуються правил гігієни, займаються спортом. Вони – здорові. Отож і нам час вирушати в країну Здоров’я. «Сідаймо у поїзд» з піснею: (Слайд №6)
Наш поїзд рушає,
Вагони біжать,
В країну Здоров’я малята спішать...
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.      Інформаційне повідомлення вчителя
- Тут затишно, спокійно, адже допомагає підтримувати порядок Світлофор Моргайко. (Слайд №7)
-         Пригадайте, як він упорядковує рух на дорозі?
-         От і сьогодні нам у пригоді стануть його чарівні кольори. Подивіться, а чия це хатинка поблизу лісу? Діти розглядають ілюстрацію до казки «Вовк і козенята» (Слайд №8)
Так, це хатинка Кози.
2. Бесіда за малюнками
-         Пригадайте, що ж трапилося з козенятами, коли вони залишилися вдома самі?
-         Якої помилки припустилися звірята?
-         Чи послухалися вони свою маму?
-         А як би вчинили ви? (Метод «Мікрофон»)
Висновок: Так, дії козенят були неправильні. Яким кольором світлофора ви б їх зобразили? Чому?
-         А чи правильно вчинили герої казок «Котик і півник», «Семеро козенят»? (Слайд №9)
Діти розглядають ілюстрації до казок, роблять висновки про дії персонажів.
Правило 1.     Якщо ви самі вдома,
                         То запам’ятайте:
                          Ви людину незнайому
                          В дім свій не пускайте!
Який висновок можна зробити?
- Яке перше правило безпечної поведінки  вдома можна скласти.
НЕ ВІДЧИНЯЙ ДВЕРІ НЕЗНАЙОМИМ ЛЮДЯМ!   (Слайд №10)
Правило друге
3. Робота за прослуханим віршем
    Наступне  правило, як поводитися вдома, ви спробуйте назвати самі, прослухавши вірш!
    Ліфт відкрився, як завжди.           Посміхається тобі:
    Ти хотів зайти туди                        - Гей малюк, заходь сюди!
    Та побачив, молодчина,                 - Ні, - кажи, - я почекаю,
    Там стоїть чужий мужчина,          Тато слідком поспішає.
    - Чому не можна заходити в ліфт з незнайомими людьми?
    - Яке правило поведінки потрібно пам’ятати? (Слайд №11)
НЕ ЗАХОДЬ У ЛІФТ РАЗОМ ІЗ НЕЗНАЙОМИМИ ТОБІ ЛЮДЬМИ
Правило третє
4. Бесіда
В ч и т е л ь.
-         Діти! Чи багато у вас друзів?
-         Чи бувають вони у вас в гостях?
-         Чи знають їх ваші батьки?
-         А чи можна запрошувати додому незнайомих дітей?
Ви з товаришем спочатку
Познайомте маму й татка,
І тоді, будь ласка, в гості
Кожен день його приводьте…
Тільки друзів й знайомих
Ви запрошуйте додому.
-         Отже, кого можна запрошувати додому?
-         Який висновок ми зробимо? (Слайд №12)
НІКОЛИ НЕ ПРИВОДЬ ДОДОМУ НЕЗНАЙОМИХ ДІТЕЙ
Правило четверте
- Діти, а чи можна про все розповідати незнайомим людям?
У ч е н и ц я.                         Дуже рада наша Ната,
                                              Що її рідненький тато
                                                   Вже купив магнітофон,
                                                   «Відік», супертелефон…
                                                    Телевізор і годинник,
                                                    Ще й новенький холодильник.
                                                    Дівчинка до подруг милих
                                                    Полетіла як на крилах.
                                                    Щоб швиденько у дворі
                                                    Розповісти дітворі,
                                                    І дорослим і малечі
                                                    Про такі чудові речі.
                                                    Злодії не зволікали:
                                                    Того ж дня їх обікрали. (Матяж Анастасія)
В ч и т е л ь.
-         Тож який висновок з цього всього ми можемо зробити для себе? (Слайд №13)
НЕ РОЗПОВІДАЙ, ЩО ВДОМА Є ЦІННІ РЕЧІ І ГРОШІ
- А запам’ятати всі ці правила вам допоможе мультфільм «Корисні підказки». Тож вмощуйтесь зручненько і уважно дивіться.
5. Перегляд мультфільму «Корисні підказки»
- Діти, скажіть- но , будь ласка, куди потрібно дзвонити, якщо у вашу квартиру хоче потрапити злодій? – так, дійсно, у поліцію.
6. Гра «Викликаю поліцію» (Слайд №14)
Діти розігрують ситуацію «поліція - потерпілий», повідомляють адресу, де проживають, набирають номер 102 на іграшковому телефоні.
Фізкультхвилинка (Валеологічна пауза. Вправи для очей)
- Отже двері чужому ви не відчинили, тому беретеся за улюблену справу.
-  А чим ви любите займатися вдома, коли залишаєтесь самі? Вдома нас оточує безліч предметів, які приховують у собі небезпеку. А тому й поводитися з ними потрібно обережно.
7. Відеоурок від Тітоньки Сови «Уроки обережності»
Зараз я вам пропоную переглянути відео урок від Тітоньки Сови, який називається «Уроки обережності».
-         Так від чого ж нас застерігала тітонька Сова?
-         - Ще небезпеку становлять ігри на балконі, підвіконні горищі. Тому раджу вам не зачиняти на не відчиняти самостійно вікна, не сідати на підвіконня, не перехилятися через нього. Нівякому разі не варто будь-що викидати через відчинене вікно чи з балкона.
-         Як ви думаєте чому?
-         Тож давайте складемо ще одне правило(Слайд №15)
НЕ ГРАЙСЯ НА ПІДВІКОННІ ТА НА БАЛКОНІ- ЦЕ НЕБЕЗПЕЧНО!
 Ще одну з небезпек становить річ, яка саме ви дізнаєтеся коли відгадаєте загадку:
Дерев´яний і маленький
В капелюшику темненькім,
До роботи малюк звик,
Упізнали? Це – сірник.
Та ось тільки малі діти
Не повинні з ним дружити.
-         То чи можна гратися сірниками?Чому?
-         Який колір світлофора символізує про небезпеку від сірників?
Правило 2.   Сірники – не іграшка –(Слайд №16)
                       Має кожен знати.
                       Будеш з ним необережний –
                        Може трапитись пожежа.
 8. Робота в зошиті с. 30-35(Слайд №17)
Завдання 1
Розглянемо малюнки.
-         Що трапилося?
-         Які поради надамо дітям, щоб можна було цього уникнути?
Завдання 2
-         Прослухайте уважно загадку.
-         Що це? (Сірники)
-         Намалюйте коробку з сірниками.
-         Для чого вони потрібні?
-         Чи можна гратися дітям сірниками?
Фізкультхвилинка
9. Робота з прислів'ями(Слайд №18)
Тлумачення прислів´їв, підбір вдалого: «Вогонь добрий слуга, але поганий хазяїн», «Диму без вогню не буває».
10. Гра «Викликаю пожежників» (Слайд №19)
Діти розігрують ситуацію «пожежник - потерпілий», повідомляють адресу, де виникла пожежа, набирають номер 101 на іграшковому телефоні.
Що зараз майже в кожнім домі
Є необхідним безперечно,
Бо варить їсти без утоми,
Хоч він отруйний, небезпечний.
Ним користуємось щораз,
Вже здогадалися? Цеж газ!
-         Яку користь приносить газ?
-         Як з ним поводитись?
Правило 3  Це правило хай знає кожен з вас:
                      Будьте обережні, коли включили газ!!!
Вчитель прикріплює цифри 104.
11.Гра «Викликаю газову службу» (Слайд №20)
-         Про газову небезпеку нам сигналізуватиме жовтий колір світлофора, адже він закликає нас до поміркованих дій. Перш ніж включити газ, обов’язково подумай!
-         (Слайд №21)
-         Діти, іноді виникають ситуації, коли потрібна медична допомога
-         Нагадайте, будь ласка, який номер потрібно набирати і що говорити?
12. Виступ підготовлених учнів (Слайд №22)
                      Спека. Ти вікно відчинив
                      І до друзів поспішив.
                       Але перш ніж йти гуляти,
                      Треба вікна зачиняти. (Колодяжна Софія)
                                    Поспішаєш?- поспішай,
                                    Тільки світло вимикай.
                                    Перекрий на кухні газ –
                                    Це прохання і наказ. (Воробйов Іван)
                      Воду в кранах перекрий,
                      Щільно кватирки закрий,
                      Потім двері на балкон,
                      Вимкни свій магнітофон.
                                    Щоб спокійно йти гуляти,
                                    Треба все перевіряти. (Чеснакова Дарина)
В ч и т е л ь.
- Що радить нам учень?
ЗАЧИНИ ВІКНА, БАЛКОННІ ДВЕРІ, ПЕРЕКРИЙ КРАНИ ВОДИ І ГАЗУ, КОЛИ ВИХОДИШ З ДОМУ
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань (Слайд №23)
Що прозоре, прохолодне,
Напува кого завгодно
Вмиє дуже-дуже чисто
Малюка, машину, місто.
Зустріч з героями казки «Мийдодір». Бесіда про значення, користь і небезпеку води.
Правило 4   Крани міцно закривай!
                      Воду просто так не випускай!
1.     Опрацювання листа від Незнайка. (Слайд №24)
Діти сигналізують «своїми світлофориками»: якщо дія правильна,- зелений колір, неправильна – червоний.
-         Любі діти, я дуже люблю гратися у ванній кімнаті і на кухні. Включаю газ щоб було тепло, відкриваю воду і пускаю кораблики. Полюбляю ігри з сірниками.
-         А тепер послухайте, як любить гратися Знайко.
-         Я граюся на килимку у своїй кімнаті не беру до рук сірники, не включаю газ, не відкриваю воду.
-         (Слайд №25)
-         Ось ми з вами і доїхали до чудової країни Здоров’я, в якій порядок підтримує справедливий і уважний світлофор Моргайко.
-         Тож давайте пригадаємо
V. Підсумок уроку(Слайд №26)
-         З якими героями сьогодні зустрілися?
-         Назвіть помилки, яких припустилися герої казок?
- Який висновок можна зробити?
-         У кого вдома є телефон?
-         Які номери телефонів люди повинні пам’ятати постійно?
-         Які номери телефонів треба набрати, щоб викликати пожежників? Міліцію? Швидку допомогу? Службу газу?
101 - пожежна охорона
102 –поліція
103 – швидка допомога
104 – аварійна служба газу
У ч е н ь.             Діти, телефон завжди
                             Гарний засіб від біди.
                          Ці важливі номери
                             Добре вивчи й повтори.
ЗАПАМЯТАЙ
1.Не відчиняй двері незнайомим людям.
2.Не заходь у ліфт разом із незнайомими людьми.
3.Ніколи не приводь додому незнайомих дітей.
4.Не розповідай, що вдома є цінні  речі і гроші.
5.Зачини вікна, балконні двері, перекрий крани води і газу, коли
    йдеш з дому.
6.Запам’ятай необхідні номери телефонів і свою домашню адресу.
В ч и т е л ь. Щоб ви краще їх запам’ятали, кожному я дарую ці
                       правила (вчитель роздає кожному учню аркуш паперу,на
                       якому надруковано правила безпечної поведінки  
                       вдома)

(Слайд №27)

Комментариев нет:

Отправить комментарий